Eerst zien dan geloven, in de Geestelijke wereld is het net andersom

by

Eerst zien dan geloven dat speelt zich alleen af in de zichtbare wereld. Doch als we contact willen leggen met ons Christus bewustzijn of met onze IK BEN of met onze Hogere Zelf (maakt niet uit welke naam je het geeft).

Dan is het precies andersom, dan is het niet eerst zien dan geloven maar eerst geloven en daarna zullen we het pas gaan zien. Dat geldt trouwens ook voor als je iets wilt gaan creëren. Op het moment dat je het nog niet gecreëerd hebt, is het nog onzichtbaar. Het wordt pas zichtbaar nadat je het gecreëerd hebt.

Een voorbeeld als je iets wilt gaan creëren door middel van een gebed. Of als je hulp in wilt aanroepen van Engelen, dan is het geloof in datgene wat je gaat doen belangrijk. Dan is het ook niet eerst zien en dan geloven.

Als je het gevoel hebt dat je gebeden niet verhoord worden, dan geloof je er niet voldoende in. Je ratio zit dan toch nog vol met iets van ongeloof.

Vreugde en Geloof

Weet je het is de vreugde in iets, wat je kracht zal geven om standvastig te zijn en te blijven. Het is de vreugde die je een soort blijvende kracht geeft die telkens weer een winnaar van je zal maken.

Is het makkelijk om vreugde te voelen, als je de ene tegenslag na de andere hebt gekregen? Nee helemaal niet, maar zorg ervoor dat je altijd blijft geloven. En er zal niets zijn (het duistere) om overwinningen van je te roven. Dus niet: eerst zien dan geloven, maar eerst blijven geloven en daarna zul je het ook gaan zien.

Zie het als het mosterdzaadje wat je plant. Men moet altijd in het licht blijven lopen om daar te komen waar je naar op weg bent. Ook al kan dat soms heel moeilijk voor je zijn, maar het is altijd nog beter dan te blijven wandelen in de duisternis. Vertrouw en bouw op je eigen zelfverzekerdheid.

Probeer het zo te bekijken: jouw Bijbel is de laatste wil en het testament van Jezus Christus. En als jij wilt ben jij de erfgename. Nu niet weer denken eerst zien en dan geloven. Probeer het eerst zien en dan geloven, gewoon voor heel even los te laten.

Alles wat jou toebehoort , is in dat boek opgeschreven en het slimste wat je kunt doen is ontdekken wat erin staat. Probeer de diepgang achter de woorden van de Bijbel goed te begrijpen.

Breng de kritiek vanuit de onwetendheid van sommige mensen tot zwijgen, door goed te blijven doen. Leef vanuit je Geloof en dat heeft even niets met een kerk te maken.

Ik geloof dus ik ontvang

Zoals ik al eerder aangaf laat het:  eerst zien dan geloven los, op het moment dat je gaat bidden.

Het Onze Vader gebed

Het Onze Vader gebed is het allerbelangrijkste gebed. Als je het Onze Vader gebed opzegt dan gebeurt er iets met je Auraveld. Het Onze Vader gebed omringt je met een wit onzichtbaar licht, waardoor jij je frequentie verhoogt.

Het Onze Vader gebed, doet meer dan dat je zelf zou kunnen verwachten. Vandaar dat het belangrijk is dat je dit gebed opzegt, vooraf aan alle andere persoonlijke gebeden. Bid en u zal gegeven worden. 

Het Onze Vader is een levende kracht, die letterlijk de macht in zich draagt om de beloftes van Jezus Christus realiteit in jouw leven te maken.

Het geloof werkt in het geestelijke gebied (niet te verwarren met onze ratio) om onze gebeden te verhoren, maar er is geloof nodig aan onze kant om dat te manifesteren.

Het is het geloof wat nodig is om dingen uit de geestelijke wereld te halen en over te plaatsen naar de fysieke wereld. Zoals in de Hebreeën 111.1 beschreven staat: Het geloof nu is de zekerheid er dingen, die men hoopt en het bewijs der dingen die men niet ziet.

Er staat dus niet dat het geloof het bewijs is van de dingen die niet bestaan, maar van dingen die niet gezien worden in de fysieke wereld, maar wel in de onzichtbare geestelijke wereld. Dus als je iets wilt bereiken met bidden dan zul je het eerst zien dan geloven los moeten laten.

Een voorbeeld

Zie het als volgt, met dit voorbeeld:

We begrijpen niet hoe onze spijsverteringsorganen weten wat ze moeten doen als we iets eten maar het gebeurt. We hoeven niet te weten wanneer het gebeurt. We hoeven ook niet te voelen dat het gebeurt. Het gebeurt gewoon zo is het lichaam gemaakt.

Op bijna dezelfde manier wordt geloof vrij gezet, als je jezelf voedt met Gods waardevolle beloftes. We hoeven ook hier niet te begrijpen hoe dat precies in zijn werk gaat. Want het gebeurt gewoon.

In het geloof is het dus niet eerst: eerst zien dan geloven, maar het is net andersom. Als je gaat bidden dan moet je jezelf gewoonweg kunnen verheffen boven je 5 zintuigen. Want eerst zien dan geloven is voornamelijk gericht op je 5 zintuigen, maar er is meer dan dat alleen.

Hulp inroepen van Engelen, plaats jezelf op de juiste frequentie
Een vloek opheffen, hoe doe je dat?
Het Onze Vader gebed, doet meer dan dat je wellicht denkt

Vervloekingen ongedaan maken
Contact zoeken met je Hogere Zelf, voel dat keerpunt in je leven
Een generatievloek opheffen door een gebed

De waarde van openlijke communicatie in een discussie
Emotionele eenzaamheid in een relatie, eenzaam maar niet single
Als je beiden op dezelfde golflengte zit, is er niet zoveel verlies aan energie

Een waterval aan handreikingen m.b.t. heel veel verschillende relatieproblemen:

onbegrip, frustraties, pijn, verdriet en stress

Klik daarvoor hier

 

 

 

 

 

 

 

Geschreven door: Alicia

Sharing with friends is Caring

No Comments Yet.

What do you think?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *