Omgaan met boosheid, frustraties en woede

Leren omgaan met boosheid is een wijsheid die je jezelf geeft.

Wanneer je jezelf bezig houd met het proces van: leren omgaan met boosheid. Dan is het goed om e.e.a. te onthouden.

Wanneer je de voorkeur aan boosheid en of woede geeft als een reactie op het gedrag van iemand anders dan denk je waarom kan die persoon niet zijn zoals ik?

Vergeet niet dat anderen nooit zo zullen zijn, zoals je ze graag zou zien. Als je samen bent met iemand die op jouw golflengte zit dan heb je er niet zoveel last van. Doch als je samen bent met iemand die op een totale andere golflengte zit, dan gaat de meeste energie uit naar de gebruiksaanwijzing van de ander.

Als dit laatste te vaak voorkomt, dan is er sprake van een stilstaande energie. De energie blijft in een vicieuze cirkel rondhangen. Met alle gevolgen van dien.

Omgaan met boosheid

Boosheid, onrecht, frustraties en woede brengen allemaal fysieke en geestelijke kwellingen met zich mee. Boosheid vreet enorm veel energie van je. Een nieuwe denkwijze zal je helpen om te slagen in het proces van: omgaan met boosheid.

In theorie weten we allemaal wel hoe we zouden moeten omgaan met boosheid. Maar tussen iets weten in theorie en het dan ook daadwerkelijk kunnen toepassen in de praktijk dat is vaker een ander verhaal.

Want in de praktijk krijgen de gevoelens en emoties vaak gelijk de overhand. Als iets niet zo loopt zoals je het graag zou willen, dan kun je daardoor van je stuk gebracht worden.

Als een partner boos op jou wordt dan zou je tegen hem of haar kunnen zeggen: praat eens tegen me alsof ik een persoon ben waar je van houd!

Elke keer dat je voor boosheid kiest, wanneer je geconfronteerd wordt met iets wat je niet aanstaat dan besluit je om jezelf te laten kwetsen. Boosheid zorgt vaak voor afweer, we willen ons energieveld niet laten aantasten door de ander. Boosheid kan vaak naar binnen toe slaan, met alle gevolgen van dien. Als je te vaak boos en of gefrustreerd bent dan is die energie aanwezig in heel je lichaam.

Jouw organen moeten dan leven in die energie van boosheid. Terwijl ze veel liever zouden willen vertoeven in een relaxed en positieve energie. Dat is eens goed om daar bij stil te blijven staan. Dus met een boosheid doe je jezelf het meeste pijn.

Over de toeren raken

Over de toeren raken van iets wat je zelf toch niet in de hand hebt, dat maakt jezelf alleen nog maar meer van streek.
Als je boos wordt op iemand, dan zou je bewijze van spreken kunnen denken. Tot hier en niet verder ik laat jou mijn energieveld niet betreden. Ik laat me door jou niet meer leegzuigen.

Hoewel de uitdager van de boosheid, misschien even schrikt , weet hij ook dat hij de macht heeft om de ander uit zijn vel te laten springen.

Geef hem of haar die macht niet meer. Leg het even naast je neer want de boosheid lost toch niks op. Het proces: omgaan met boosheid zal je laten inzien dat je jezelf hierin wat meer moet beschermen.

Iedereen weet dat hij tijdens het omgaan met boosheid niet meer zo helder kan denken. Het zijn niet alleen je hersenen die op zo’n moment vertroebeld kunnen raken. Al jouw andere organen zouden daar ook last van kunnen krijgen.

Wanneer je geconfronteerd wordt met mensen of gebeurtenissen die het proces van: omgaan met boosheid willen verstoren. Wordt je dan heel goed bewust van je boosheid. Desnoods zou je aan je boosheid kunnen vragen? Wat kom je doen?

Als je eenmaal merkt dat je het proces van: omgaan met boosheid beheerst dan ben je jouw zelfbeheersing aan het trainen.

Je kunt iets onsympathiek of pijnlijk vinden en er toch niet kwaad om worden. Uiteraard vergt dat training van jezelf.

Wat zit er vaak achter boosheid?

Achter boosheid, frustraties, onrecht en woede gaat heel vaak een diepe pijn schuil. Probeer bij jezelf te ontdekken waar deze pijn precies zit?

Meestal is die pijn terug te voeren naar iets van het verleden.

Wanneer je eenmaal verwacht dat anderen het niet altijd me je eens zullen zijn dan zul je niet meer zo snel voor boosheid kiezen.

Verwacht gewoon dat de ander het niet met je eens zal zijn en als hij of zij het wel met je eens is dan is dat meegenomen.

Ruim de verwachting die je van iemand hebt op en je zult zien dat als de verwachtingen verdwijnen dat je boosheid ook minder zal worden. Of ontdek samen waar het knelpunt zit, de irritaties ontstaan vaak door de randverschijnselen. En de randverschijnselen ontstaan weer omdat er in de Kern iets niet goed zit.

Het is logisch dat wij als mens onze verwachtingen hebben. En als hier niet aan voldaan wordt dan voelen we pijn. En diezelfde pijn laat weer boosheid ontstaan. Pijn kan soms ook een leermeester voor ons zijn, het kan ons aanduiden dat we beter een andere weg in kunnen slaan of misschien anders moeten gaan handelen.

Meer ontdekken?

Ieder artikel geeft weer andere aanvullende en nieuwe tips. Let’s go

Hoe sluit je een goed compromis?
Emotionele eenzaamheid in een relatie, eenzaam maar niet single
Ambivalente relatie, de voortdurende pijnlijke haat liefde verhouding

Bindingsangst of niet verliefd?
De waarde van communicatie tijdens een relatiediscussie
Relatie verbreken, relatie redden? Crisis op identiteitsniveau

Een relatieverslaving, waar herken je het aan?
Lust of liefde? Mhhhh wat voelt deze man voor mij?
Alles over mannen, maar je mag nooit generaliseren

 

 

 

 

 

 

 

 

Geschreven door: Alicia

 

Sharing with friends is Caring

Kennis geeft je een voorsprong

UA-120541389-1